9 augusti 2011 - Inför hösten

Den här hösten blir annorlunda. Jag kommer inte traggla sociologi, teologi eller pedagogik. I ett år på heltid ska jag plugga fotografi på distans. Det är Hällefors folkhögskola som anordnar kursen. Hällefors ligger ganska nära Örebro, men vi kommer bara vara där vid några tillfällen. Resten av tiden sköts undervisningen via internet eller skype. Det kändes perfekt för mig. Jag har aldrig gett mig själv chansen att plugga något kreativt. Men så har jag också gått i väggen ett antal gånger. Nu ska jag plugga något som jag älskar att göra och det kan inte bli annat än bra. Den 24 och 25 augusti är avsatta till upptaktsinternat. Jag och Freddi åker uppåt landet och njuter den vackra naturen. Fram till dess hoppas jag att allt löst sig med teckenspråkstolkar och att jag får ordning på ett alternativ till undervisningen på skype (via telefon vilket naturligtvis inte fungerar för mig). Det ska nog gå vägen. Jag har hittat två fotografer på internet som ska gå samma utbildning. Båda har fantastiska portfolios, vilket bådar gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0